کیف پول‌های ارز دیجیتال

کیف پول‌های ارز دیجیتال:

کیف پول‌های ارز دیجیتال به دو دسته‌ی اصلی کیف پول گرم (Hot Wallet) و کیف پول سرد (Cold Wallet)، تقسیم می‌شوند.

کیف پول گرم: کیف پول‌های گرم برای کار کردن نیاز به اتصال به اینترنت دارند. این سیستم ها برای اطلاعات و دارایی کاربران را به‌صورت آنلاین ذخیره می‌کنند. (برخی کیف پول‌های گرم ذخیره‌سازی آفلاین را به کاربران ارائه می‌دهند).

کیف پول سرد: کیف پول‌های سرد به‌صورت سخت‌افزاری و فیزیکی هستند. این کیف پول‌ها برای فعالیت و ذخیره‌سازی نیاز به اتصال به اینترنت ندارد؛ تنها در زمان انتقال رمزارزها نیاز است این والت‌ها برای چند لحظه به دنیای وب متصل شوند.

آیا کیف پول‌ها دیجیتالی امن هستند؟

امنیت این کیف پول‌ها دارای درجه‌بندی‌های مختلفی است. میزان امنیت آنها به نوع کیف پول مورداستفاده و ارائه‌دهنده سرویس شما بستگی دارد. یک سرور تحت وب به نسبت نمونه‌های آفلاین از امنیت کمتری برخوردار است. کیف پول‌ها آنلاین در معرض خطرات گسترده‌تری قرار دارند که به‌واسطه آنلاین بودنشان می‌توانند طعمه مناسبی برای هکرها تبدیل شوند. کیف پول‌های آفلاین، اما، توسط هکرها هک نمی‌شوند چراکه دسترسی به اینترنت برای آنها محدود است و به هیچ سازنده‌ی شخص ثالثی نیز مرتبط نیستند.

انواع مختلف کیف پول‌های دیجیتالی

چندین نوع از این کیف پول‌ها با روش‌های مختلف در ذخیره‌سازی و دسترسی به ارزهای دیجیتال وجود دارند. کیف پول‌ها را می‌توان در سه دسته‌ی، نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کاغذی دسته‌بندی نمود. نوع نرم‌افزاری نیز می‌تواند به‌صورت برنامه‌ای روی رایانه و لپ‌تاپ‌های (دسکتاپ) شما، تلفن همراه یا به‌صورت آنلاین باشند.

کیف پول‌های ارز دیجیتال

دسکتاپ: در این نوع، شما با دانلود کیف پول و نصب آن بر روی رایانه و لپ‌تاپ خود می‌توانید از آن استفاده نمایید. این کیف پول‌ها تنها می‌توانند از یک سیستم مشخص اجرا شوند که این سیستم همان سیستمی است که آن را دانلود نموده است. این نوع از کیف پول‌ها دارای امنیت بالایی هستند ولی در صورت ویروسی شدن یا هک شدن کامپیوتر شما، احتمال از دست رفتن سرمایه‌ها وجود دارد.

آنلاین: این کیف پول‌ها در بستری آنلاین اجرا می‌شوند و می‌توان از آنها با هر دستگاهی و در هرجایی به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید. باوجوداینکه، دسترسی به این کیف پول‌ها راحت است، اما کلیدهای خصوصی شما به‌صورت آنلاین و توسط برنامه‌های شخص ثالث ذخیره می‌گردند که از همین  رو در مقابل دزدی‌ها و حملات هکرها آسیب هستند.

موبایل: کیف پول‌هایی که روی تلفن‌ها همراه شما اجرا می‌شوند بسیار کاربردی هستند و می‌توان در هرجایی، ازجمله مغازه‌ها، از آنها استفاده نمود. این برنامه‌ها معمولاً با حجم کمتر و کاربری ساده‌تر نسبت به نمونه‌های دسکتاپی طراحی می‌شوند چراکه فضای روی تلفن‌های همراه محدودتر است.

سخت‌افزاری: این کیف پول‌ها ازاین‌جهت که کلیدهای خصوصی افراد را در بستری سخت‌افزاری نگه‌داری می‌کنند، با نمونه‌های نرم‌افزاری تفاوت دارند. این کیف پول‌ها اطلاعات تراکنش‌ها را به‌صورت آنلاین دریافت می‌کنند ولی ذخیره اطلاعات به‌صورت آفلاین صورت می‌گیرد که به نسبت موجب افزایش ایمنی آنها می‌شود.

کاغذی: این‌گونه کیف پول‌ها به‌راحتی قابل‌استفاده هستند و امنیت فوق‌العاده بالایی را نیز به شما می‌دهند. از روی نام این‌گونه کیف پول‌ها می‌توان حدس زد که آنها کلیدهای خصوصی شما هستند که روی کاغذ چاپ‌شده‌اند، اما این کیف پول‌ها درواقع نرم‌افزارهایی هستند که برای تولید امن چندین کلید و چاپ آنها روی کاغذ به‌کار می‌روند. استفاده از این نوع کیف پول‌ها نیز بسیار آسان است. 

بهترین انواع کیف پول های ارز دیجیتال:
  1. کیف پول Trezor
  2. کیف پول Ledger
  3. کیف پول KeepKey
  4. کیف پول Electrum
  5. کیف پول Exodus
  6. کیف پول Coinomi
  7. کیف پول Atomic
  8. کیف پول Trust
  9. کیف پول Mycelium
  10. کیف پول GreenAdrdress
  11. کیف پول Blockchain
  12. کیف پول کاغذی بیت کوین

 

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست