کارمزد پیپال

کارمزد پیپال

 کارمزد پیپال:  با توجه به گستردگی پی پال (Paypal) در خدمات ارزی، نیاز افراد به افزایش اطلاعات درباره این سرویس هر روز بیشتر می‌شود. از طرفی چون پی پال سرویسی با امنیت بالا و جهانی‌ است، کارمزدهای نسبتاً بالایی برای تراکنش‌های خود در نظر می‌گیرد.

  قانون کلی پی پال این است که برای ارسال هدیه (بین دوستان و خانواده در همان کشور) هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند؛ ولی برای حالت‌های دیگر کارمزد دریافت کرده و مقدار آن متفاوت است.

کارمزد پی پال در فروش خدمات و اجناس

۱) فروش در ایالات متحده:

  این یک کارمزد استاندارد است؛ اگر فروشنده و خریدار هر دو از آمریکا باشند.

۲.۹٪ + ۳ دلار برای هر تراکنش

۳ دلار در این قسمت در واقع کارمزد ثابتی است که برای هر کشور متفاوت است.

۲) فروش‌ بین‌المللی:

 کارمزد پیپال در این حالت اگر که خریدار و فروشنده از یک کشور نباشند پی پال کارمزد ۴.۴٪ + کارمزد ثابت را دریافت         می‌کند.

انتقال وجه به حساب بانکی متصل کاملا رایگان است ولی مبلغ ارسالی دارای محدودیت است. انتقال وجه به کارت‌های اعتباری رایگان نیست و کارمزد شامل یک درصد از کل مبلغ و حداکثر ۱۰ دلار است.

پی پال این امکان را به شما می‌دهد که بدون هیچ هزینه‌ای از طریق فاکتورها (invoice)‌ تراکنش خود را انجام دهید.

پایانه‌های مجازی پی پال درواقع راه‌هایی برای خرید و فروش با مشتریان را فراهم می‌کنند؛ جدیداً کمتر از این روش برای انتقال پول استفاده می‌شود.

۳.۱٪ کل مبلغ تراکنش + ۰.۳ دلار کارمزد تراکنش پایانه مجازی است؛ در صورت یکسان نبودن کشورهای دو طرف تراکنش، پی پال ۱.۵٪ از کل مبلغ را مازاد بر کارمزد قبل دریافت می‌کند.

این قابلیت در حساب‌های بیزنس پی پال وجود دارد و شما به‌سادگی می‌توانید همزمان به چند نفر مبالغ مختلفی را ارسال کنید. برای داخل و خارج از کشور حداکثر مقدار کارمزد، ۲ درصد از کل تراکنش است و خیلی از مواقع این تراکنش صفر است.

کارمزد پیپال

کارمزد انتقال پی پال:
کارمزد پی پال در حالت استاندارد:
  • اگر شما در داخل امریکا تراکنش مالی خود را با پی پال انجام دهید باید علاوه بر مقدار ثابت ۳۰ سنت، ۲/۹ درصد از مبلغ کل را به صورت کارمزد پرداخت کنید.
  • اگر شما در آمریکا نباشید، کارمزد برابر است با جمع مقدار ثابتی که بسته به ارز مورد نظر متفاوت است و ۴/۴ درصد مبلغ کل را شامل می‌شود.
کارمزد برای انتقال وجه:

  برای انتقال وجه اگر شما در امریکا باشید باید ۲/۹ درصد از مبلغ کل به علاوه ۳۰ سنت کارمزد پرداخت نمایید؛ اما اگر در سایر کشورها حضور داشته باشید مبلغ کارمزد بین ۰/۳ الی ۳/۹ درصد متغیر است. این که کدام مقدار به شما تعلق می‌گیرد بسته به ارز مورد نظر و مقدار وجهی که قصد انتقال آن را دارید بستگی دارد.

کارمزد برای دریافت وجه:

  اگر شما به عنوان فرستنده وجه (این نوع کارمزد تنها در حساب پرسونال در نظر گرفته می‌شود.)، پرداخت کارمزد را به عهده گیرنده قرار دهید، فرد گیرنده باید پرداخت کارمزد را انجام دهد. تا قادر به استفاده از مبلغ مورد نظر باشد. چرا که در غیر این صورت انتقالی انجام نخواهد شد. اما اگر شخص فرستنده کارمزد را پرداخت نماید، دیگر نیازی به پرداخت توسط گیرنده نخواهد بود.

مبلغ این کارمزد بسته به ارز مورد نظر و مبلغ متفاوت خواهد بود.

کارمزد هنگام خرید آنلاین:

  بسیاری از کاربران پی پال، تنها برای خرید آنلاین از این سیستم استفاده می‌کنند. در حالت کلی شما برای هر خریدی که انجام می‌دهید، نیازی به پرداخت کارمزد ندارید. مگر اینکه ارز موجود در حساب شما با ارز مقصد یکی نباشد. کارمزدی که در این حالت پرداخت می کنید مقدار زیادی نخواهد بود.

معمولا پی پال هر از چندگاهی با توجه به معیارها و بازخوردهایی که از کاربران خود دریافت می‌کند، حداقل و حداکثر مقداری را که می توان با پی پال انتقال داد را تغییر می‌دهد. در حال حاضر این مقدار بین ۱۰ الی ۱۰ هزار دلار متغیر است.

 

 

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست