پی پل

  پی پل:

  پی پل یک شرکت تجارت الکترونیکی آمریکایی در زمینه پرداخت است. افراد با استفاده از آن می‌توانند به صورت آنلاین نقل و انتقالات مالی یا ارزی خود را انجام دهند. این سیستم به کاربرانش اجازه می‌دهد تا با افتتاح حساب در این شبکه به کارت اعتباری یا حساب جاری خود وصل شده. و امور مالی خود را به آسانی و با امنیت انجام دهند.

  پی پل به عنوان جایگزینی برای روش‌های پرداخت قدیمی مانند حواله و چک به کار برده می‌شود. شما پس از احراز هویت و تأیید مبالغ موجود در حساب‌های بانکی، امکان واریز یا دریافت وجه از سایر حساب‌های موجود در این شبکه را خواهید داشت. البته به صورت آنلاین. پی پل درهمه ی  کشورهایی که امکان و زیرساخت‌های پرداخت آنلاین را داشته باشند، حضور دارد و خدمات شبکه پرداخت خود را در اختیارمردم قرار داده است.

  پی‌پال روند پرداخت برای خریدهای اینترنتی، سایت‌های حراج و سایر کاربردهای اقتصادی را با دریافت هزینه انجام می‌دهد. همچنین ممکن است برای انتقال و دریافت پول نیز هزینه‌ای دریافت دارد که بسته به مقدار پول جابجا شده‌است. هزینه‌ها بسته به نوع ارز انتقالی، شیوه انتقال، کشور ارسال کننده، کشور دریافت‌کننده و مقدار پول جابجا شده متغیر هستند. همچنین خریدهای انجام شده در سایت ای‌بی با کارت اعتباری و از طریق پی‌پال، اگر فروشنده و خریدار هرکدام از نوع ارز متفاوتی استفاده کنند، شامل هزینه‌ای مازاد خواهد بود. پی‌پال از ضوابط و قوانین بسیار سخت و دقیق مالی برخوردار است تا از پول‌شویی و انتقال درآمدهای غیرمشروع جلوگیری کند.

پی پل

  پی پال:

  در سال ۱۹۹۸ توسط پیتر تیل و مکس لوچین با ایده ایجاد یک واحد پولی بین‌المللی خارج از کنترل دولت ایجاد شد.

  پی پال به کاربران خود اجازه می دهد. در ابتدا به آسان ترین شکل ممکن و در زمانی بسیار کوتاه با اطلاعات شخصی (یا شرکتی) و با استفاده از تنها یک ایمیل آدرس، برای خود یک حساب کاربری در وب سایت ایجاد کنید.

  پی پال نه تنها پرداخت را برای کاربران آسان کرده است. بلکه دریافت پول را نیز برای صاحبان کسب و کار و افرادی که کسب وکار خانگی دارند نیز آسان کرده است. به طور مثال اگر شما خدماتی مثل برنامه نویسی، طراحی گرافیک و ترجمه را برای وب سایت‌های خارجی انجام می‌دهید. شمار زیادی از این وبسایت امکان پرداخت توسط پی پال را در روش‌های پرداخت پول به ارائه کنندگان خدمات در نظر گرفته اند.

تاریخچه مختصر پی پال:

پی پال در سال ۱۹۹۸ توسط پیتر تیل و مکس لوچین (Petel Theil & Max Levchin ) با نام اولیه Confinity و ایده ایجاد یک واحد پولی بین‌المللی خارج از کنترل دولت ایجاد شد. پی پال در ابتدا به علت جدید بودن و عدم آشنایی مردم با آن، مورد استفاده هکرها و مجرمان اقتصادی که نیاز به پولشویی داشتند قرار گرفت به طوری که در ماههای اولیه فعالیت در برخی از ایالت های آمریکا ممنوع شد.

  علی رغم این مشکلات در مراحل اولیه، پی پال به تدریج مورد توجه خریداران و فروشندگان در جهت انجام تراکنش ها و معاملات روزانه قرار گرفت. خریداران به استفاده از آن علاقه داشتند چون ساده و امن بود و به مرور فروشندگان بیشتری از آن پشتیبانی می‌کردند زیرا دریافت درگاه آن آسان تر از درگاه ویزا کارت یا مستر کارت بود و همچنین مشتریان بیشتری به آن اقبال نشان می دادند.

 گستره فعالیت:

امروزه پی‌پال در ۱۹۰ بازار فعالیت می‌کند و بیش از ۲۳۲ میلیون حساب دارد که بیش از ۸۷ میلیون آن فعال هستند. پی‌پال به مشتریان اجازه می‌دهد تا به ارسال، دریافت و نگهداری پول در ۲۴ ارز مختلف بپردازند. پی‌پال در ۲۱ کشور دفتر منطقه‌ای دارد.

  شرکت پی پال به تبعیت از قوانین ایالات متحده در زمینه تحریم ایران، به کاربران داخل ایران سرویس دهی نمی‌کند. در فروردین ماه ۱۳۹۴ دولت آمریکا، پی‌پل را به علت نقض تحریم‌های ایران و چند کشور دیگر هفت میلیون دلار جریمه کرد.

کشورهای ایران، سوریه، سودان، کوبا، میانمار و همچنین کشورهایی که در فهرست تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده هستند از دریافت خدمات از طریق پی پال محروم هستند.

 شرکت پی پال به تبعیت از قوانین ایالات متحده در زمینه تحریم ایران، به کاربران داخل ایران سرویس دهی نمی‌کند.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست