ویزا کارت و مستر کارت

ویزا کارت:

ویزا کارت و مستر کارت: ویزا کارت شرکتی چند ملیتی آمریکایی است که در سال 1958 تاسیس شده و واقع در شهر فاستر ایالت کالیفرنیا است. این شرکت در زمینه تکنولوژی پرداخت جهانی و خدمات مالی، که امکان استفاده از پول الکترونیکی را برای مشتریان، شرکت ها، بانک ها و دولت ها تحت برند Visa به وجود می آورد، فعالیت می کند.

مسترکارت:

مستر کارت نیز شرکتی چند ملیتی آمریکایی است که مقر آن در وست چستر نیویورک است. خدمات این شرکت بزرگ نیز مشابه VISA در زمینه خدمات پول الکترونیکی است.  نحوه ارائه آن نیز با ویزا یکسان است.  به صورت درگاه روی محصولات موسسات مالی و بانکها و با درج برند MasterCard روی کارت ها و درگاه های پرداخت الکترونیکی وبسایت ها عمل می کند.

ویزا کارت و مستر کارت

یک درگاه بانکی در پرداخت آنلاین پنجره ایست در مرورگر جهت پرداخت هزینه کالا یا خدماتی که در یک سایت یا یک فروشگاه انتخاب کرده و قصد خرید آن را دارید، به این صورت که شما کالا را انتخاب و بر روی دکمه پرداخت کلیک می نمایید. در این زمان پنجره ای برای شما باز می شود. که در آن اطلاعات کارت خود را وارد می کنید. تا پول از حساب شما کسر و به حساب فروشنده یا خدمات واریز گردد. مثل آنچه در زمان پرداخت آنلاین توسط کارت عابر بانک های کشورمان میبینید. همچنین امنیت پرداخت شما توسط شرکت های صادر کننده این درگاه ها تامین می شود.

  ویزا و مسترکارت:

ویزا و مستر کارت به عنوان یک واسطه بین یک فروشنده که حساب بانکی اش به سیستم ویزا/مستر کارت متصل است. از یک طرف و خریدارانی که کارت های بانکی با برند ویزا یا مستر کارت دارند از سوی دیگر عمل میکند. سپس توسط آن می توان کالا یا خدمات را به مشتریانی در سراسر دنیا، بدون افتتاح یک حساب بانکی در همه ی کشورها، عرضه کرد. شما یک حساب بین المللی خواهید داشت با مدیریت جهانی که دیگران می توانند خدمات و محصولاتی که در سایتتان ارائه می نمایید خریداری و هزینه آن را با استفاده از درگاه VISA یا MasterCard پرداخت نمایند.

 

 

آسانی و امنیت در پرداخت به وسیله خدمات این دو شرکت باعث شده در طول زمان بانک ها و موسسات زیادی به زنجیره صادر کننده کارت های بانکی با برند ویزا و مسترکارت اضافه گردند .

شرکت ویزا و شرکت مستر کارت، کارتی صادر نمی کنند. این روند را از طریق صدور کارت های بانکی یا درگاه های پرداخت آنلاین وبسایت ها با برند MasterCard به صورت Credit ،Debit و Prepaid انجام می دهند. به طور کلی ویزا و مسترکارت به کاربرانشان این امکان را می دهند تا از هر جای دنیا، با پرداخت کارمزدی بسیار کم به یک حساب بانکی که ویزاکارت یا مستر کارت تحت آن صادر شده یا به درگاه ویزا و مستر کارت متصل است، از طریق درگاه های آنلاین بانکی یا کارت های بانکی که برند آنها روی آن حک شده است، در دویست کشور جهان پول واریز کنند.

مستر کارت استاندارد:

مستر کارت استانداردیکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که به دنبال کارتی با هزینه مناسب برای همه امور خود می باشند. کمپانی Mastercard صادر کننده این کارت می باشد و دارای قابلیت هایی بالایی می باشد. شما می توانید از این کارت برای اموری همچون رزرو هتل، خرید های اینترنتی و یا حتی برداشت وجه نقد استفاده کنید. مستر کارت استاندارد در تمامی پایانه های مسترکارت در تمام دنیا شناخته میشود. بنابراین شما با خیال راحت به خرید در اینترنت و فروشگاه میپردازید.

به طور خلاصه  از نظر تنوع در نوع خدمات، این دو شرکت بسیار به هم مشابه هستند. این دو شرکت، دو نام بزرگ در صنعت چند صد میلیارد دلاری خدمات پرداخت آنلاین هستند. که تلاش زیادی برای رقابت بر سر تصاحب بخش بیشتری از این تجارت پر سود دارند.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست