هاست خارجی

هاست خارجی:

  هاست خارجی : میزبانی خارجی برای وب سایت ها شامل خرید فضای سرویس و قابلیت پهنای باند از یک شرکت دیگر است. ارائه ی برنامه های متنوع با هزینه های ماهانه مختلف توسط این شرکت ها باعث می شود. مشاغل مختلف در هر اندازه بتوانند بدون نیاز به تجهیزات و منابع خاص، برای خود وب سایت داشته باشند.

بسیاری از شرکت ها تمایل دارند هاستینگ وب سایت های خود را به دلیل یک سری تسهیلات به شرکت های خراجی واگذاری کنند. واگذاری میزبانی وب سایت ها به شرکت های خارجی این امکان را برای صاحبان کسب و کار به وجود می آورد. که بیشتر بر روی محتوا و نرم افزار تجاری خود بدون نگرانی در مورد امنیت و زیر ساخت های شبکه برای وب سایت خود تمرکز کنند.

در بیشتر موارد شما می توانید به دنبال یک شرکت توسعه و طراحی وب باشید که میزبانی وب سایت شما و همچنین ارائه ی  خدمات دیگری مانند بازاریابی دیجیتالی برای کسب شما را به عهده بگیرد.

برنامه های میزبانی متنوعی با هزینه های ماهانه و یا سالانه ی مختلفی وجود دارد. که می تواند انواع مختلفی از تقاضاهای شرکت ها را پوشش دهند. اما پرداخت هزینه برای هاست خارجی از جهاتی به نفع است، زیرا در هاست خارجی شما نیاز به منابع دیگر و کارمند بیشتر ندارید.

هاست خارجی

هاست خارجی بهتر است یا ایرانی؟

حتما هاست ایرانی و خارجی به گوشتان خورده است. یک مقایسه سریع بین این دو داشته باشیم. هاست ایرانی در داخل کشور میزبانی می‌شود. در نتیجه با فاصله کم از کاربران ایرانی، سرعت لود سایت بالا می‌رود. از طرفی نگهداری از هاست ایرانی در دیتاسنترهای داخل کشور انجام می‌شود. این یعنی در خطرات احتمالی تحریم یا عدم دسترسی به اینترنت بین‌الملل، اطلاعات سایت شما همچنان محفوظ است.

توصیه می‌کنیم اگر سایتی دارید که مخاطبان آن ایران هستند، یا سرعت بارگذاری سایت برایتان مهم است از هاست ایرانی استفاده کنید. در کل این دو نوع هاست، تفاوت شدید و چشمگیری با هم ندارند. چه هاست شما داخل کشور باشد و چه خارج، تمام کاربران وب در جهان می‌توانند از آن بازدید کنند.

مزایا و معایب هاست خارجی:

هاست خارجی معمولاً ارزان و شروع کار با آن آسان است. برنامه های میزبانی برای بسیاری از شرکت ها از 6 پوند در هر ماه و یا حتی کمتر شروع می شود.

برای استفاده از هاست های خارجی نیاز به خریداری تجهیزات اضافی و یا استخدام کارمند بیشتر و یا استفاده از منابع دیگری ندارید. از آنجا که شرکت های زیادی وجود دارند. که در این تجارت مشغول به کار هستند، همیشه می توانید با مبلغی معقول و مناسب شرکتی را پیدا کیند. این باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود، زیرا همانطور که گفته شد نیاز به منابع زیادی ندارید.

هچنین به دلیل وجود کارشناسان فناوری اطلاعات حرفه ای لزومی ندارد در مورد مشکلات فنی نگران باشید. در صورت بروز هر مشکلی این شرکت ها خدمات شبانه روزی و با کیفیت ارائه می دهند. اگر همیشه نیاز به یکسری تغییرات مشخص دارید می توانید آن تغییرات را ایجاد کنید. و یا بسته خود را ارتقاء دهید.

هاست خارجی پشتیبانی و امنیت برای مشاغل را نیز فراهم می کند. اما در کنار این مزایا معایبی نیز وجود دارد. به عنوان مثال در هاست خارجی عدم نظارت مستقیم و احتمال افزایش خرابی یا قطع شدن بسته به مقیاس برنامه میزبانی خریداری شده وجود دارد.

همچنین سرویس دهنده می تواند به محتوای شما دسترسی داشد. همچنین اگر شما دارای یک شرکت بزرگ هستید نیاز میزبانی شما نیز بزرگتر خواهد بود. و هر ماه تا زمانی که به خدمات نیاز داشته باشید بایستی هزینه ی آن را بپردازید.
از دیگر مزایا و معایب هاست خارجی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پهنای باند بالا
  • افزایش رتبه سایت در موتور های جستجوگر مانند گوگل
  • قرار داشتن سرور در دیتا سنتر های بزرگ و معروف

 

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست