معاملات مارجین

معاملات مارجین:

معاملات مارجین یا مارجین تریدینگ یکی از انواع روش‌های معامله است که در آن معامله‌گر از طریق دریافت وام از یک شخص ثالث اقدام به خرید یا فروش می‌کند.

  برای انجام یک معامله مارجین، کاربر باید بخشی از سرمایه خود را درگیر معامله کند. که به این سرمایه اختصاص یافته اصطلاحا مارجین “Margin” می‌گویند. پس این اینکه کاربر تصمیم گرفت که چه مقدار از سرمایه خود را می‌خواهد وارد یک معامله مارجین کند. نوبت به تعیین اهرم یا لوریج “Leverage” می‌شود.

لوریج ضریبی است که کاربر با استفاده از آن تعیین می‌کند که چند برابر مارجین خود قصد دریافت وام دارد. به عنوان مثال اگر یک کاربر 10 دلار را برای یک معامله مارجین اختصاص می‌دهد و قصد افزایش سرمایه خود از راه وام به 100 دلار را دارد، باید از اهرم یا لوریج 10 برابری استفاده کند.

 مارجین تریدینگ نوعی معامله است که بخشی از سرمایه‌ای که تریدر برای معاملات استفاده می‌کند، توسط شخص یا نهاد دیگری به تریدر قرض داده می‌شود. در مقایسه با معاملات ترید عادی یا اسپات، حساب مارجین این امکان را برای تریدرها فراهم می‌کند. که به مقدار سرمایه بیشتری دسترسی داشته باشند. و به آنها اجازه می‌دهند با استفاده از لوریج یا اهرم، سرمایه خود را افزایش دهند.

 

معاملات مارجین

 

مارجین تریدینگ می‌تواند به دو صورت لانگ و شورت صورت پذیرد. معاملات لانگ همانند معاملات عادی است و معامله‌گر فرض را بر این گذاشته است که قیمت بالا می‌رود و وارد این معامله شود.

 

 

 

انواع معاملات:

در صورتی که قیمت افزایش یابد، کاربر با استفاده از معامله لانگ سود می‌کند. اما معاملات شورت بر عکس است، یعنی کاربر در صورتی که پیش‌بینی کند که قیمت قرار است پایین بیاید ، می‌تواند اقدام به باز کردن یک معامله شورت کند.  در صورت افت قیمت سود کسب کند. اما معامله‌گران باید به یک نکته دقت کنند. آن این است که در صورتی که در هر یک از معاملات شورت یا لانگ، قیمت بر خلاف روند پیش‌بینی‌شده حرکت کند، کارگزار یا صرافی که وام را در اختیار معامله‌گر قرار داده است. این حق را دارد که با افزایش ضرر معامله و رسیدن به یک قیمت از پیش تعیین شده، کل معامله را در جهت بازپس‌گیری وام ببند و در این صورت مارجین کاربر صفر خواهد شد.

موضع معاملاتی خرید و فروش استقراضی:

به‌کارگیری موضع معاملاتی خریدوفروش استقراضی، در بطن معاملات مارجین قرار دارد. در موضع معاملاتی خرید فرض بر این است که ارزش دارایی تحت معامله درنهایت افزایش خواهد یافت در حالی که در فروش استقراضی پیش‌فرض معامله این است که ارزش دارایی‌ها با گذر زمان کاهش خواهد یافت. هر دوی این مفاهیم می‌توانند در اهرم به‌کار گرفته شوند.

مزیت معاملات مارجین:

بزرگترین مزیت معاملات مارجین، چند برابر شدن سود معامله‌گر است. یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم معامله مارجین، امکان توزیع سرمایه و باز کردن چندین موقعیت به صورت همزمان است. در سمت مقابل، چند برابر بودن ضرر هم بزرگترین عیب معاملات مارجین است. در صورتی که معامله‌گر نتواند سرمایه خود را مدیریت و ریسک خود را کنترل کند، پوزیشن‌های وی به راحتی کال مارجین خواهد شد. در این حالت بهتر است که معامله‌گران عزیز از حد ضرر استفاده نمایند. تا در صورت رسیدن قیمت به یک حد ضرر اندک، پوزیشن به صورت خودکار بسته شود. و از ضرر بیشتر و کال مارجین شدن کاربر جلوگیری شود.

  معاملات مارجین به صورت ذاتی دارای ریسک بیشتری نسبت به معاملات عادی و نقطه‌ای هستند. این ریسک در بازار ارزهای دیجیتال به مراتب بیشتر از سایر بازارهای سنتی است. معامله‌گران مارجین در بازار ارزهای دیجیتال باید با در نظر گرفتن نوسانات قیمتی بالا در این بازار بسیار مراقب باشند. مدیریت سرمایه و ریسک در معاملات مارجین ارزهای دیجیتال حیاتی است.

صرافی‌های زیادی وجود دارند. که در آن‌ها می‌توانید قیمت روز دوج کوین و سایر ارزها را مشاهده و اقدام به خرید و فروش کنید. اما تعداد صرافی‌هایی که مارجین تریدینگ را به مشتریان خود ارائه می‌دهند بسیار پایین است.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست