سوئینگ تریدینگ

سوئینگ تریدینگ

سوئینگ تریدینگ یا معاملات نوسانی (Swing trading)، انواعی از معامله است که در آن تلاش بر این است که سودهای کوتاه مدت تا میان مدت از یک سهام (یا هر ابزار مالی) طی چند روز تا چند هفته بدست بیاید. معامله‌گران در این نوع از تجارت در درجه اول از تحلیل تکنیکال برای جستجو و یافتن فرصت‌های تجاری استفاده می‌کنند.

این معامله‌گران ممکن است علاوه بر تجزیه و تحلیل روند و الگوهای قیمت، از تحلیل بنیادی نیز استفاده کنند.

به طور معمول، سوئینگ تریدینگ شامل نگه داشتن موقعیتی طولانی یا کوتاه برای بیش از یک جلسه معاملاتی است، اما این زمان معمولاً کمتر از چند هفته یا چند ماه است. این یک بازه زمانی کلی است؛ زیرا برخی معاملات ممکن است بیش از دو ماه طول بکشد، با این وجود برخی از معامله‌گران ممکن است آن‌ها را معاملات نوسانی بدانند.

معاملات نوسانی نیز می‌تواند در طی یک جلسه معامله انجام شود، اگرچه این نتیجه‌ای نادر است که در شرایطی بسیار بی ثبات حاصل می‌شود.

استراتژی های معاملات نوسانی

یک معامله‌گر در سوئینگ تریدینگ تمایل دارد که به دنبال الگوهای نموداری چند روزه باشد. برخی از الگوهای متداول شامل حرکت متوسط ​​کراس اوورها، الگوی فنجان و دسته، الگوی سر و شانه‌، پرچم‌ها و مثلث‌ها هستند. شمعدان‌های معکوس کلیدی نیز ممکن است علاوه بر سایر شاخص‌ها برای ایجاد یک طرح تجاری جامع استفاده شوند.

در نهایت، هر معامله‌گر در این نوع از معاملات برنامه و استراتژی‌ طراحی می‌کند که به او در بسیاری از معاملات برتری می‌دهد که شامل جستجوی ستاپ‌های معامله است که می‌تواند حرکات قابل پیش‌بینی در قیمت دارایی را شناسایی کند. این کار آسان به نظر نمی‌رسد؛ زیرا هیچ استراتژی همیشه کارساز نیست. هرچه ریسک/ پاداش یک استراتژی تجاری مطلوب‌تر باشد، نیاز به برد در اکثر معاملات برای کسب سود، کمتر می‌شود.

مزیت های معاملات نوسانی
  • نسبت به معاملات روزانه (Day trading) به زمان کمتری برای انجام یک معامله نیاز دارد.
  • با در دست گرفتن عمده نوسانات بازار، پتانسیل سود کوتاه مدت را به حداکثر می‌رساند.
  • معامله‌گران می‌توانند به صورت انحصاری به تحلیل تکنیکال و ساده کردن روند معاملات اعتماد کنند.
  • امکان استفاده کارآمدتر از سرمایه و بازده بالاتر وجود دارد.

سوئینگ تریدینگ

معایب معاملات نوسانی
  • موقعیت‌های تجاری در معرض ریسک بازار یک شبه و آخر هفته هستند.
  • برگشت ناگهانی بازار می‌تواند ضررهای قابل توجهی به همراه داشته باشد.
  • معامله گران سوئینگ تریدینگ معمولاً ترندهای بلند مدت را به نفع حرکات کوتاه مدت بازار از دست می‌دهند.
  • کارمزد بالاتر و نوسانات نیز بیشتر است.
هدف سوئینگ تریدینگ:

هدف از انجام معاملات نوسانی تسلط بر قسمتی بزرگ از تغییرات چشمگیر قیمت است. در حالی که برخی از معامله گران به دنبال سهام‌هایی با حرکات بی‌ثبات هستند، ممکن است برخی دیگر سهام با ثبات‌تری را ترجیح دهند. در هر صورت، معاملات نوسانی فرآیندی است که طی آن مشخص می‌شود قیمت یک دارایی به کدام سمت حرکت خواهد کرد، سرمایه به موقعیت جدیدی انتقال می‌یابد و در صورت تحقق مثبت‌ حرکات انجام شده، سود کسب می‌شود.

معامله‌گران موفق در سوئینگ تریدینگ فقط به دنبال تسلط بر یک قسمت از حرکت پیش‌بینی شده قیمت هستند و پس از آن به سراغ فرصت‌های بعدی می‌روند.

ویژگی های سوئینگ تریدینگ :
  • در سوئینگ تریدینگ شما مستلزم داشتن صبر ، اعتماد بنفس و سرعت عمل بالا می باشید
  • معاملات کمتر در مقابل سود بیشتر
  • استفاده نکردن از یک روش معاملاتی
  • هیچگاه یک استراتژی کامل و عالی وجود ندارد که برای تمام معامله گران مناسب باشد

 

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست