سرور مجازی

سرور مجازی

 سرور مجازی: سرور (server)، یک رایانه بسیار قدرتمند است که تمام فایل‌ها و اطلاعات مربوط به وب‌سایت شما روی آن بارگذاری می‌شود.سرور مجازی یا وی پی اس بصورت VPS مخفف عبارت Virtual Private Server به معنی سرور مجازی خصوصی است. سرور مجازی بخشی از یک سرور اختصاصی کامل است. اینکار با مجازی سازی انجام می شود. به اینصورت که یک سرور به چند قسمت تقسیم میشود که مقاصد مختلف از آنها استفاده کرد. با توجه به اینکه منابع یک سرور کامل به چند بخش تقسیم می شود اغلب و در شرایط یکسان، هزینه خرید سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی پایین تر است.

 

سرور مجازی

 

  به طور مشابه، در مورد VPS، چندین کاربر وجود دارد که از همان سرور استفاده می‌کنند؛ اما از یکدیگر جدا شده‌اند. این دقیقا یعنی: هیچ منبعی روی منبع دیگر تاثیر ندارد. شما سرعت و امنیت مورد نیاز خود را بدون دخالت سایر منابع خواهید داشت.

 

 

 

هرVPS که روی سرور اصلی ایجاد می شوند کاملا به صورت مستقل عمل می کنند.  هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. در نتيجـه VPS هـاي موجود بر روي يک سـرور مي توانند از سيستم هاي عامل متفاوت و نرم افزارهاي مختلف و نسخه هاي متفاوتي از نرم‌افزار استفاده نمايند.

  در واقع این سرویس برای افرادی طراحی شده‌اند که نیاز به سرور دارند اما هزینه‌های آن برایشان مقرون به صرفه نمی‌باشد. همچنين هرVPSميتواند به تعداد دلخواهIPمعتبر و اختصاصي نيز داشته باشد. در مجموع از ديد کاربر نهايي،VPS درست همانند يک سرور اختصاصي بوده.  کاربر به هيچ عنوان تفاوتي را در نحوه عملکرد و کيفيت خدمات اين دو مشاهده نخواهد کرد.

سرور مجازی ابری

شرکت های بزرگ و معتبر خدمات دهنده در زمینه سرور مجازی، دارای تعداد زیادی سرور اختصاصی برای میزبانی سرور های مجازی هستند. بهینه ترین حالت برای استفاده از تعداد سرور های زیاد، اتصال آنها به یکدیگر و ایجاد فضای ابری است.

شرکت ها ممکن است در هر شهر یا کشوری و در دیتاسنتر های مختلف دارای سرور های اختصاصی زیادی باشند. این سرورها را با تکنیک ها و روش های پیچیده به یکدیگر متصل می کنند و همگی به یک سرور بزرگ با منابع بسیار زیاد تبدیل می شوند که به آن فضای ابری یا سرور ابری گفته می شود. سپس این فضایر ابری بزرگ به قسمتهای کوچک قسمت شده و به عنوان “سرور مجازی ابری” در اختیار کاربران قرار می گیرند.

مزایای سرور مجازی (VPS):
  • در مقایسه با هاست اشتراکی سریع‌تر و قابل‌اعتمادتر است.
  • ترافیک بالای همسایه‌ها (سایر سرورهای مجازی که به‌صورت مشترک روی سرور فیزیکی شما نصب شده‌اند.) تاثیری روی سایت شما ندارد و آن را دچار مشکل نمی‌کند.
  • شما دسترس ی به سرور دارید و می‌توانید آن را پیکربندی کنید.
  • دیتابیس و تمام فایل‌های شما کاملاً در امان است و سرورهای همسایه هیچ دسترسی به آن نخواهند داشت.
  • ارتقاء آن راحت است. یعنی اگر خواستید وب‌سایت‌تان را توسعه دهید، به‌راحتی می‌توانید RAM، CPU، پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی سرور خود را تا جایی که نیاز دارید بالاتر ببرید.
  • با توجه به امکاناتی که می‌گیرید، هزینۀ مقرون‌به‌صرفه‌ای می‌پردازید.
  • امکان نصب و اصلاح نرم افزارهای خاص روی این سرور وجود دارد.

  سرور اختصاصی مجازی (VPS) برای صاحبان وبسایت‌هایی که به منابع سیستمی بیشتر و قابل اطمینان‌تر نیاز دارند و یا به ترافیک بیشتری احتیاج دارند و قصد دارند تا سایت و یا کسب و کار خود را گسترش داده و به تجارت الکترونیک  بپردازند انتخابی ایده آل است. VPS با در اختیار گذاشتن قابلیت استفاده از سیستم عامل‌های مجزا و مستقل و شخصی سازی‌ها میتواند برای صاحبان کسب و کار امنیت بالاتری به ارمغان بیاورد.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست