سرور اختصاصی

سرور اختصاصی:

 سرور اختصاصی: سرورها معمولا یک کامپیوتر قدرتمند هستند اما باید توجه داشت با توجه به قدرت و پایداری مورد نیاز، تکنولوژی ساخت سرورها متفاوت با کامپیوترهای معمولی است. همچنین سرورها با وجود قدرت بالاتر، فضای کمتری را نسبت به کامپیوترهای معمولی اشغال می کنند. از سرور در زمینه های مختلفی بهره گرفته می شود.

   سرور اختصاصی Dedicated Server ، سرویسی است مناسب برای کسب و کار هایی که نیاز دارند کنترل بیشتری بر روی سرور های خود داشته باشند. در خدمات سرور اختصاصی ، یک سرور فیزیکی از شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباطی اجاره می شود، بنابراین استفاده کامل از منابع فیزیکی سرور امکان پذیر است. در سرور اختصاصی ( Dedicated Server ) این امکان برای مشترک فراهم می آید که از تمامی CPU و سایر امکانات سخت افزاری به طور کامل و بدون به اشتراک گذاشتن با دیگر مشترکین استفاده شود.

منظور از کاملا در اختیار بودن منابع در سرور اختصاصی چیست؟ 

در یک سرور اختصاصی منابع به صورت کاملا اختصاصی در اختیار وب سایت یا نرم‌افزار شما قرار می‌گیرد تا هر آن‌چه دوست دارید بر روی آن قرار دهید و هیچ‌کدام از امکانات سرور به‌صورت مشترک با کاربر یا سرور دیگری نخواهد بود.

نحوه مدیریت سرویس قرار داده شده در اختیار کاربران در سرورهای اختصاصی دقیقا مانند سرورهای مجازی است. یعنی کاربر با استفاده از ابزار مدیریت از راه دور می‌تواند به سیستم عامل سرور مورد نظر متصل شده و آن را مدیریت نماید. اما در خصوص منابع سخت‌افزاری یک تفاوت عمده بین سرورهای مجازی و اختصاصی وجود دارد.

در سرورهای اختصاصی بر خلاف سرورهای مجازی محدودیتی در منابع سخت‌افزاری در نظر گرفته نمی‌شود. بدین‌ترتیب یک سرور به صورت فیزیکی و کامل در اختیار کاربر قرار داده می‌شود و می‌تواند مطابق میل خود آن را مدیریت کند. در سرورهای اختصاصی هیچ‌‌گونه محدودیتی در استفاده از منابع برای کاربر وجود ندارد و کاربر تا جایی‌که سخت‌افزار سرور توان و قدرت پردازش داشته باشد، از آن استفاده خواهد کرد.

سرور اختصاصی

سرور خصوصی مجازی:

کلمه VPS از ابتدای کلمات سرور خصوصی مجازی (Virtual Private Server) اقتباس شده و یک VPS hosting در حقیقت یک کپی از سیستم عامل با منابع تخصیص داده شده از سمت سرور اصلی است. این بدین منظور است که سرور مجازی منابع خودش را از سرور اصلی دریافت می‌کند. و خودش به عنوان یک سرور مجزا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  تمام ابعاد VPS hosting همان‌گونه که از نام آن مشخص است مجازی است. فناوری مجازی‌سازی بدین معنی است که یک سرور قدرتمند به چندین سرور تقسیم شده.  کاربران می‌توانند از هر یک از آن‌ها مانند یک قطعه فیزیکی که به عنوان یک سرور جداگانه عمل می‌کند استفاده کنند.

در این فناوری حتی اگر سرور فیزیکی اصلی بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته شده باشد، سرور مجازی که در اختیار شما قرار دارد کاملاً اختصاصی می‌باشد و مجبور نیستید پردازنده، حافظه و سایر داده‌ها و امکانات را با دیگران به اشتراک بگذارید.

  سرورهای اختصاصی بسته به سخت افزار موجود بر روی آنها ممکن است معمولی با بسیار قدرتمند باشند. با توجه به اینکه معمولا سرورها به مدت بسیار طولانی می بایست در دسترس باشند و پایداری سخت افزاری در آنها اهمیت بالایی دارد از تکنولوژی خاصی برای بالا بردن میزان عمر قطعات سرورها استفاده می شود.

برخی از مزایای سرور اختصاصی عبارتند از :
  • پرداخت اشتراکی هزینه خدمات
  •  راه‌اندازی سریع سرور
  • دسترسی بهتر به سرور با امکان کنترل بیشتر
  • دسترسی به محیطی خصوصی که در آن، هر یک از VPS ها به صورت جداگانه کار می‌کنند.

 

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست