ترید چیست و تریدر کیست؟

ترید چیست و تریدر کیست؟
ترید چیست؟

ترید چیست و تریدر کیست؟ ترید یا معامله، یکی از مفاهیم اصلی اقتصادی است که شامل خرید و فروش کالا و خدمات با پرداخت هزینه آن از خریدار به فروشنده یا مبادله‌ کالا یا خدمات بین طرفین معامله است. ترید یا به انگلیسی «Trade» می‌تواند در یک اقتصاد بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نیز صورت بگیرد.

شبکه‌ای که ترید را تسهیل می‌کند، بازار نامیده می‌شود. در بازارهای مالی، ترید یا معامله به خرید و فروش اوراق بهادار، مانند خرید سهام از بورس اوراق بهادار اشاره دارد و می‌تواند به‌ صورت مستقیم یا از طریق یک کارگزار انجام شود. این کار نیز به شکل حضوری، تلفنی یا از طریق یک پلتفرم معامله‌ آنلاین امکان‌پذیر است. در معامله، هدف کلی این است که با خرید در قیمتی پایین‌تر و فروش با قیمتی بالاتر، معمولا در یک بازه زمانی کوتاه، سود حاصل شود.

تریدر کیست؟

تریدر، فردی است که در بازار مالی برای خود یا به نمایندگی از شخص یا موسسه دیگری به خرید و فروش دارایی‌های مالی می‌پردازد که هدفش کسب سود از معاملات است. تفاوت اصلی بین یک تریدر (معامله‌گر)و یک سرمایه‌گذار، مدت‌ زمانی است که شخص آن دارایی مالی را در اختیار دارد.

سرمایه‌گذاران معمولا تمایل دارند افق زمانی بلند مدت را برای معاملات خود در نظر بگیرند. در حالی که تریدرها(معامله‌گران) تمایل دارند برای مدت‌ زمان کوتاه‌تری دارایی‌های خود را سرمایه‌گذاری کنند و معمولا روندهای کوتاه‌ مدت را زیر نظر دارند. تریدر، اوضاع موجود در بازار مالی را تجزیه و تحلیل می‌کند و با اتکا به داده‌های حاصل از تحلیل خود، معاملات را انجام می‌دهد و از نوسانات قیمت در بازار سود کسب می‌کند. یک تریدر می‌تواند هر شخصی باشد از یک سرمایه‌گذار فردی گرفته تا یک موسسه جهانی.

ترید چیست و تریدر کیست؟

10 اصل مهم در ترید کردن که توجه و رعایت کردن آنها ضروری است:
  • شناخت بازار
  • برنامه ریزی کنید و با برنامه جلو بروید.
  • تمرین مداوم یک اصل مهم
  • پیش بینی وضعیت آینده بازار
  • شناخت محدودیت های خود
  • تعیین ضرب العجل
  • از احساساتی شدن حذر کنید
  • پیش روی به صورت آهسته ولی پیوسته
  • کنجکاو باشید
  • انتخاب درست طرف مقابل برای ترید
ترید در فارکس:

به بازار ارزهای خارجی فارکس گفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. ترید یا معامله در فارکس درواقع تعویض یک ارز با ارز دیگر یا خرید و فروش انواع ارزها است. معامله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گران در بازار فارکس به دلایل مختلف از اهداف تجاری گرفته تا گردشگری فعالیت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. طبق گزارش سه ساله سال ۲۰۱۹ بانک تسویه حساب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بین المللی، متوسط حجم معاملات روزانه فارکس بیش از ۵/۱تریلیون دلار برآورد شده است.

 معامله ارز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند مخاطره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آمیز و پیچیده باشد، زیرا بازار بین بانکی از تنظیمات مختلفی برخوردار است و ابزارهای فارکس استاندارد نیستند. همچنین کارگزاران و بانک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در فارکس، معاملات را با اهرم زیاد ارائه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند که اگرچه برای ورود به معامله بسیار خوب استف ریسک معامله را زیاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. نکته مثبت در معاملات فارکس نقدشوندگی بالای آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها است که باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران در کسری از دقیقه وارد یک معامله شده یا از آن خارج شوند.

ترید در بورس چگونه است؟

معامله در بازار بورس از محبوب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین انواع تریدینگ است. در این معاملات سهام و اوراق بهادار شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های حاضر در بورس و فرابورس معامله می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. بازار بورس در توسعه اقتصاد و صنعت کشورها نقش دارد. به همین دلیل خرید و فروش سهام صورت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد تا شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و صنایع سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران جدید برای خود بیابند و با این کار بتوانند فعالیت خود را گسترش دهند. هر سهم درواقع مالکیت بخشی کوچک از یک شرکت را در اختیار خریدار خود قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

در این مقاله متوجه شدیم ترید چیست و تریدر به چه کسی گفته میشود. اگر شخصیتی ریسک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پذیر دارید و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید هیجانات خود را کنترل کنید، با مدتی آموزش آماده شروع کار خواهید بود. 

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست