بانک های کشور ژاپن

بانک های کشور ژاپن

 بانک های کشور ژاپن: کشوری جزیره‌ای در آسیای شرقی واقع در شمال غربی اقیانوس آرام است. ژاپن از شمال با روسیه، از غرب با دریای ژاپن، چین، کره شمالی و کره جنوبی مرز آبی دارد. ژاپن یکی از قدرت‌های اصلی اقتصادیِ جهان و سومین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. ژاپن یک کشور پادشاهی مشروطه است که برمبنای قانون اساسی ژاپن اداره می‌شود.

  کشور ژاپن در سال ۲۰۱۰ سومین قدرت اقتصادی دنیا (پس از آمریکا و چین) بوده و در آسیا نیز رتبه دوم را از این لحاظ داراست. این کشور دارای منابع طبیعی خیلی محدودی است و اکثر جزایر و خاک آن کوهستانی و آتشفشانی است؛ ولی با همکاری‌های دولت در بخش صنعت و نیز سرمایه‌گذاری گسترده در فناوری‌های پیشرفته، ژاپن به عنوان یکی از پیشگامان عمده در صنعت و تکنولوژی دنیا شناخته شده‌است.

بانک های کشور ژاپن

بانک های ژاپن:
  • میتسوبیشی  (MUFG Bank)

بزرگترین بانک ژاپن است که در که در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۰۶ تأسیس شده‌است.

  • پست بانک (Japan Post Bank)

بانک ژاپنی است، که به عنوان بازوی ارائه خدمات بانکداری گروه ژاپن پست هولدینگز فعالیت می‌کند. ژاپن پست بانک در سال ۲۰۰۶ در پی خصوصی‌سازی و تجدید ساختار شرکت ژاپن پست تاسیس شد و در حال حاضر به همراه میزوهو بانک، تنها بانک‌های ژاپنی محسوب می‌شوند، که دارای شعبه در تمامی شهرها و مناطق مسکونی ژاپن می‌باشند. شعبه مرکزی این بانک در محله کاسومیگاسکی، چیودا، توکیو قرار دارد. در سال ۲۰۰۸ ژاپن پست بانک به‌عنوان بزرگترین بانک دارنده حساب‌های سپرده جهان شناخته شد.

  • رزونا بانک

این بانک ژاپنی که در سال ۲۰۰۱ میلادی تاسیس شد و بیشتر رویکرد توسعه محور دارد تا سرمایه گذاری . این بانک هم چنین فعالیت بیمه ای گسترده ای نیز دارد. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد.

  • نورین چوکین بانک

این بانک ژاپنی که در سال ۱۹۲۳ میلادی تاسیس شد و علاوه بر ژاپن در لندن، نیویورک، سنگاپور، پکن و هنگ کنگ نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد.

  • میزوهو فایننشیال گروپ ( Mizuho Financial Group  )

این بانک ژاپنی که در سال ۲۰۰۳ میلادی تاسیس شد و علاوه بر ژاپن در آمریکا و اروپا نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد و ۶۰ هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند.

  • سامیتومو میتسوئی گروپ (Sumitomo Mitsui Financial Group )

این بانک ژاپنی که در سال ۲۰۰۲ میلادی تاسیس شد و علاوه بر ژاپن در ۳۸ کشور دیگر نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر توکیو قرار دارد و ۷۰ هزار نفر نیز در سراسر جهان استخدام آن هستند.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست