بانک های کشور سنگاپور

بانک های کشور سنگاپور

بانک های کشور سنگاپور : با نام رسمی جمهوری سنگاپور، دولت-شهری در مجمع‌الجزایر مالایی به پایتختی شهر سنگاپور است. سنگاپور در جنوب شبه‌جزیره مالایا واقع شده و کوچک‌ترین کشور جنوب شرقی آسیا است.  سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد. کشوری ثروتمند و مدرن است. سنگاپور از شمال با مالزی و از جنوب با اندونزی مرز آبی دارد. پیش از حضور کشورهای اروپایی در منطقه، منطقه‌ای که امروزه به عنوان سنگاپور شناخته می‌شود فقط منطقه ماهیگیری مالایی در ریزشگاه رودخانه سنگاپور بود.

سنگاپور از سال ۱۸۲۴ تا ۱۹۶۳ میلادی، به غیر از سه سال در زمان جنگ جهانی دوم یکی از مستعمرات بریتانیا بود. در سال ۱۹۴۲ سنگاپور که هنوز مستعمره بریتانیا بود، توسط ژاپن اشغال شد و نیروهای بریتانیایی مجبور به ترک آن شدند.

سنگاپور یکی از موفق‌ترین اقتصادهای بازار را دارد. اقتصاد این کشور در اصل بر پایه بازرگانی دریایی شکل گرفته‌است. سنگاپور در کنار کره جنوبی، هنگ کنگ و تایوان یکی از چهار ببر آسیا به‌شمار می‌رود اما این کشور توانست سه رقیب خود را از لحاظ درآمد سرانه پشت سر بگذارد. رشد اقتصادی سنگاپور از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۹۵ به‌طور میانگین سالانه ۶ درصد بود و باعث شد تا شیوه زندگی سنگاپوری‌ها به شدت بهبود یابد.

اقتصاد سنگاپور یکی از آزادترین، مبدع‌ترین، رقابتی‌ترین، پویاترین و تجارت‌پذیرترین اقتصادهای دنیا است. شاخص آزادی اقتصادی در سال ۲۰۱۵ این کشور را در رده دوم جهانی قرار داده و در طول یک دهه گذشته، سنگاپور رده نخست شاخص آسانی انجام کسب و کار را داشته‌است.

بانک DBS سنگاپور برای سومین سال متوالی به عنوان ایمن‌ترین بانک آسیا انتخاب شده است. همچنین بانک‌های OCBC و UOB نیز دیگر بانک‌های سنگاپوری هستند که صدر این لیست و در مکان دوم و سوم دیده می‌شوند.

 

بانک های کشور سنگاپور

بانک های کشور سنگاپور:
  • دی‌بی‌اس بانک‏ (DBS Bank)

  این بانک شرکت خدمات مالی و بانکداری سنگاپوری است، که به‌عنوان بزرگترین بانک آسیای جنوب شرقی شناخته می‌شود. بانک در سال ۱۹۶۸ تاسیس شد و در حال حاضر مالک شبکه‌ای از ۲۵۰ شعبه و بیش از ۱٫۱۰۰ دستگاه خودپرداز در کشورهای چین، امارات متحده عربی، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، میانمار، فیلیپین، تایوان، تایلند، ویتنام، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا می‌باشد. شعبه مرکزی این بانک در سنگاپور قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازارهای بورس نیویورک و بورس سنگاپور معامله می‌شود.

  • آراچ‌بی بانک (RHB Bank)

  این بانک شرکت خدمات مالی و بانکداری سنگاپوری است، که طیف وسیعی از خدمات بانکی شامل: بانکداری خرد، بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه‌گذاری و خدمات بیمه را ارائه می‌نماید. اوسی‌بی‌سی بانک در سال ۱۹۳۲ راه‌اندازی شد و در حال حاضر دارای عملیات در آسیای جنوب شرقی، ژاپن، استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا می‌باشد و بیشترین شعبه خارجی آن با ۴۱۱ شعبه بانک، در اندونزی قرار دارند.

  • اوسی‌بی‌سی بانک( OCBC Bank)

  این بانک شرکت خدمات مالی و بانکداری سنگاپوری است. که طیف وسیعی از خدمات بانکی شامل: بانکداری خرد، بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه‌گذاری و خدمات بیمه را ارائه می‌نماید. اوسی‌بی‌سی بانک در سال ۱۹۳۲ راه‌اندازی شد.  در حال حاضر دارای عملیات در آسیای جنوب شرقی، ژاپن، استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا می‌باشد.  بیشترین شعبه خارجی آن با ۴۱۱ شعبه بانک، در اندونزی قرار دارند. شعبه مرکزی این بانک در سنگاپور قرار دارد.  سهام آن در بازار بورس سنگاپور معامله می‌شود.

  • پوسب بنک( POSB Bank)‎

  این بانک شرکت خدمات مالی و بانکداری سنگاپوری است، که در سال ۱۸۷۷ تأسیس شد.

  • دی‌بی‌اس بانک (DBS Bank)

  این بانک شرکت خدمات مالی و بانکداری سنگاپوری است، که به‌عنوان بزرگترین بانک آسیای جنوب شرقی شناخته می‌شود. دی‌بی‌اس بانک در سال ۱۹۶۸ تاسیس شد.  در حال حاضر مالک شبکه‌ای از ۲۵۰ شعبه و بیش از ۱٫۱۰۰ دستگاه خودپرداز در کشورهای چین، امارات متحده عربی، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، میانمار، فیلیپین، تایوان، تایلند، ویتنام، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا می‌باشد. شعبه مرکزی این بانک در سنگاپور قرار دارد. بخشی از سهام آن در بازارهای بورس نیویورک و بورس سنگاپور معامله می‌شود. شرکت‌های تماسک، یونایتد اورسیز بانک، سیتی‌بانک و بی‌ان‌پی پاریبا مالک اکثریت سهام بانک دی‌بی‌اس می‌باشند.

  • یواوبی-کای هیان (UOB-Kay Hian‎)

 این بانک شرکت خدمات مالی سنگاپوری است، که در سال ۱۹۰۰ تأسیس شد.

  • یونایتد اورسیز بانک(United Overseas Bank)

  این بانک شرکت خدمات مالی و بانکداری سنگاپوری است. که در زمینه ارائه خدمات بانکداری خرد، بانکداری سرمایه‌گذاری و مدیریت سرمایه‌گذاری فعالیت می‌نماید. بانک یونایتد اورسیز بانک در سال ۱۹۳۵ توسط وی کنگ چیانگ راه‌اندازی شد.  در حال حاضر دارای شبکه‌ای از ۵۶۸ شعبه در ۱۹ کشور آسیا-اقیانوسیه، اروپای غربی و آمریکای شمالی می‌باشد. شعبه مرکزی این بانک در شهر سنگاپور، سنگاپور قرار دارد و سهام آن در بازار بورس سنگاپور معامله می‌شود.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست