بانک های کشور ترکیه

بانک های کشور ترکیه

  ترکیه:  کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در شمال غرب آسیا و خاورمیانه جای گرفته‌است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد.ترکیه در شرق با کشورهای ایران، نخجوان، ارمنستان، و گرجستان؛ در جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است.

  همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.پهناوری ترکیه ۷۸۳٬۳۵۶ کیلومتر مربع (سی و هفتم) است. ترکیه کشوری کوهستانی و نسبتاً پرباران است. شکل این کشور مانند یک مستطیل است که از سوی شرق و غرب امتداد یافته‌است.

  ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حسّاس‌ترین مناطق جهان، دارای موقعیّت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی است و گذرگاه شمال غرب آسیا و اروپا به‌شمار می‌آید و کشورهای بسیاری، به ویژه کشور ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می‌کنند. ترکیه از آب و هوای خوب و جلگه‌ای برخوردار است و مکان‌های جالب و دیدنی دارد به دلیل همین سالانه تعداد زیادی توریست به این کشور مسافرت می‌کنند.

جمعیت کشور ترکیه:

  جمعیت کشور ترکیه نزدیک ۸۴ میلیون تن (برآورد ۲۰۲۰) می‌باشد، که حدوداً ۷۵ تا ۸۵ درصد مردم سنی و ۱۵ تا ۲۵ درصد هم علوی هستند. حکومت ترکیه لائیک است. ولی بسیاری از مردم به دین اسلام پایبند هستند.  عید فطر و عید قربان در این کشور تعطیل رسمی است.

  همچنین ترکیب قومی در ترکیه حدود ۷۰٪-۷۵٪ درصد مردم ترک، ۱۸٪ درصد کرد و ۷٪-۱۲٪ را سایر باشندگان قومی ترکیه تشکیل می‌دهند . زبان رسمی ترکیه، ترکی (استانبولی) است. که در گذشته با خط عربی (عثمانی) نوشته می‌شد و پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی، و تشکیل جمهوری ترکیه توسط آتاتورک در سال ۱۹۲۳ با خط لاتین نوشته می‌شود.

بانک های ترکیه:

  همه ی بانک های ترکیه مجهز به شبکه بانکداری الکترونیک می باشند و به سیستم بانکی جهانی متصل اند. از این رو بانک های این کشور برای ایرانی ها، با در نظر گرفتن اینکه که نظام بانکی ایران از نظام بانکی جهانی جدا عمل می کند، مقصد مناسبی می باشند. با داشتن حساب بانکی ترکیه و دریافت کارت اعتباری دیگر مشکلی برای تبادل ارزی بین المللی یا خرید های اینترنتی از سایت ها و شرکت های خارجی نخواهید داشت.

  سیستم بانکی ترکیه کاملا مدرن اداره می شود.  به متقاضیان امکان افتتاح حساب به ارزهای لیر و یورو و دلار و سایر ارزهای جهان را فراهم می کند. پس از افتتاح حساب در یکی از بانک های ترکیه می توانید از امتیاز پس انداز و دریافت و پرداخت در هر زمانی که بخواهید بهره مند شوید.

بانک های کشور ترکیه

  • زراعت بانک ترکیه(bank C ziraat)

  زراعت بانک یکی از قدیمی‌ترین بانک های ترکیه محسوب می‌شود. که از قرن نوزدهم میلادی تا کنون در این کشور فعالیت دارد. زراعت بانک در حال حاضر جزو بهترین بانک های ترکیه به شمار می رود. این بانک ترکیه در حال حاضر علاوه بر تعداد بسیار زیاد شعب داخلی دارای شعبه‌هایی در کشور های دیگر از جمله عراق، عربستان، قبرس، انگلستان و یونان می باشد. تمرکز اصلی زراعت بانک بر روی توسعه بخش کشاورزی می باشد.

  • ایش بانک ترکیه(bank Turkiye ish )

  ایش بانک ترکیه به عنوان بزرگترین بانک ترکیه شناخته می شود.  در حال حاضر دارای شبکه‌ای از 1217 شعبه بانک در ترکیه می‌باشد. ایش بانک در حال حاضر در فهرست منتشر شده توسط فایننشیال تایمز، در رتبه 102 از 1000 بانک برتر جهان قرار دارد. این بانک در سال 1924 با دستور مصطفی کمال آتاترک  راه‌اندازی شد.

  ایش بانک ترکیه مجموعه کاملی از انواع خدمات بانکی از جمله ارائه انواع وام به متقاضیان، انتقال پول و اتصال به سوئیفت، باز کردن یک حساب سپرده امن و دریافت سود بانکی را ارائه می دهد.

  • بانک ایش یاتریم ترکیه

  این  شرکت خدمات مالی ترکیه‌ای در سال 1996 برای کمک به ارائه خدمات بانکداری سرمایه‌گذاری ایش بانک ترکیه راه‌اندازی شد.

  • گارانتی بانک(Garanti bank )

  گارانتی بانک دومین بانک بزرگ ترکیه است که در سال 1946 در شهر آنکارا راه‌اندازی شد. این بانک در حال حاضر بیش از 800 شعبه در این کشوردارد در حالی که 8 شعبه بین‌المللی آن نیز در کشور های لوکزامبرگ، قبرس، مالت، آلمان، بریتانیا و چین فعال می‌باشند. خدمات این بانک شامل بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه‌گذاری، کارت‌های اعتباری و خدمات بیمه می باشد.

  • یاپی کردی بانک(Yapı Kredi Bank)

  بانک یاپی کردی در سال 1944 توسط کاظیم تاشکنت به عنوان اولین بانک خصوصی ترکیه تاسیس شد و  در حال حاضر با داشتن بیش از 800 شعبه بانکداری، چهارمین بانک ترکیه به شمار می آید. شعبه مرکزی این بانک در شهر استانبول، ترکیه قرار دارد و سهام آن در بازار بورس استانبول معامله می‌شود.

  • واکیف‌بانک(Turkiy vakiflar banke)

  واکیف‌بانک در سال 1954 توسط امپراتوری عثمانی تأسیس شده است و در حال حاضر دارای بیش از 860 شعبه و 2600 دستگاه خودپرداز در ترکیه می‌باشد. این بانک همچنین در کلن، فرانکفورت آلمان، وین اتریش، نیویورک آمریکا)، بحرین و جمهوری ترک قبرس شمالی شعبه دارد.

  • آک بانک تر کیه(Akbank)

  آک بانک یکی از شرکت خدمات مالی و بانکداری این کشور است. که خدمات بانکی از جمله بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری، کارت اعتباری و وام مسکن را به متقاضیان افتتاح حساب ارائه می‌نماید. آک‌بانک در سال 1948 توسط حاجی عمر سابانجی، در شهر آدانا تأسیس شد.  در حال حاضر در فهرست 500 بانک بزرگ جهان، در رتبه 94 قرار گرفته است. سهام این بانک  در بازار سهام استانبول معامله می شود.

  • بانک البرکه ترک

  البرکه ترک در سال 1984 راه‌اندازی شد و در حال حاضر دارای 167 شعبه در ترکیه می‌باشد. شعبه مرکزی این بانک در عمرانیه، استانبول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس استانبول معامله می‌شود. این بانک در زمینه ارائه خدمات  بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری و مدیریت سرمایه‌گذاری فعالیت می کند.

  • ترک اکونومی بانکاسی(Türk Ekonomi Bankası)

  ترک اکونومی در سال 1927 تحت نام کوچالی هالک تأسیس شد.  در حال حاضر بیش از 460 شعبه در سراسر ترکیه می‌باشد. شعبه مرکزی این بانک در شهر ازمیر قرار دارد و سهام آن در بازار بورس استانبول معامله می‌شود.

  • تکستیل ‌بانک ترکیه(Tekstil bank)

  تکستیل‌بانک در سال 1986 راه‌اندازی شد و و در حال حاضر  44 شعبه در ترکیه دارد. شعبه مرکزی این بانک در شهر استانبول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس استانبول معامله می‌شود.   تکستیل بانک در حال حاضر در زمینه ارائه خدمات  بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری و مدیریت سرمایه‌گذاری فعالیت می کند.

  • دنیز بانک ترکیه(Deniz bank)

  دنیزبانک در سال 1938 راه‌اندازی شد . این بانک در حال حاضر با بیش از 700 شعبه در سراسر ترکیه و با 10000 کارمند یکی از معروف ترین و معتبر ترین بانک های این کشور محسوب می شود. این بانک جزء بانک های مورد اعتماد در ترکیه محسوب می شود.  مشتریان بسیاری تا کنون از خدماتش رضایت داشته اند. شعبه مرکزی دنیز بانک در شهر استانبول،  قرار دارد.

  • شکربانک(Sheker bank)

  شکربانک ترکیه در سال 1953 در شهر اسکی‌شهر راه‌اندازی شد و در حال حاضر بیشتر از 200 شعبه در ترکیه می‌باشد، که 11 استان این کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد. این موسسه مالی در زمینه ارائه خدمات  بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری، وام مسکن و مدیریت سرمایه‌گذاری فعالیت می کند. شعبه مرکزی شکر بانک در شهر استانبول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس استانبول معامله می‌شود.

  • هالک بانک(Halk Bank)

  هالک بانک ترکیه در سال 1933 میلادی تاسیس شد. و در میان بانک های این کشور از همه بیشتر جنبه بین المللی دارد. این بانک دارای 1000 شعبه در سرتاسر ترکیه و شعبه هایی در کشور های دیگر شامل قبرس، بحرین، انگلیس، ایران و سنگاپور می باشد.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست