بانک های کشور آمریکا

بانک های کشور آمریکا

  بانک های کشور آمریکا: یک کشور مستقل در آمریکای شمالی میان کشور کانادا و مکزیک و اقیانوس اطلس و آرام است. آمریکا به‌جز سرزمین اصلی؛ با شیوهٔ حکومت جمهوری فدرال متشکل از ۵۰ ایالت، یک حوزه فدرال، پنج سرزمین خودمختار و مجموعه‌ای از جزایر پراکنده که مجموعاً دارای مساحتی معادل ۳٫۸ میلیون مایل مربع (۹٫۸ میلیون کیلومتر مربع)؛ پایتخت آمریکا واشینگتن، دی.سی. و پرجمعیت‌ترین شهر آن نیویورک در ایالت نیویورک است.

  ایالات متحدهٔ آمریکا اقتصاد کاپتالیستی از نوع سرمایه‌داری انحصاری دارد. ویژگی بارز اقتصاد ایالات متحدهٔ آمریکا عبارت است از تسلط انحصارها در رشته‌های مختلف، که بر مبنای منابع طبیعی فراوان، زیربنای توسعه‌یافته، تولید انبوه، و مصرف زیاد استوار است. تولید ناخالص داخلی ایالات متحدهٔ آمریکا با بیش از ۱۹ تریلیون (۱۹٫۰۰۰ میلیارد) دلار، یعنی حدود ۲۰٪ تولید ناخالص جهان، نخستین اقتصاد بزرگ جهان است.

بانک های کشور آمریکا

بانک های کشور آمریکا:
  • جی پی مورگان( JPMorgan )

  شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی و چندملیتی است، که ریشه‌های تأسیس آن به سال ۱۷۹۹ بازمی‌گردد. این مؤسسه در نتیجه ادغام شمار زیادی بانک و شرکت خدمات مالی تشکیل شده‌است، ولی فرم کنونی آن، حاصل ادغام کمیکال بانک و چیس منهتن بانک، سپس خریداری هر ۲ بانک توسط شرکت جی. پی. مورگان اند کو. و در نهایت ادغام هر ۳ مؤسسه در سال ۲۰۰۰ می‌باشد. شعبه مرکزی این بانک، در منهتن، نیویورک قرار دارد.

  • بنک آف امریکا ( Bank of America )

  ابرشرکت خدمات مالی و بانکداری چندملیتی آمریکایی است، که هم‌اکنون به‌عنوان بزرگترین بانک ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود.

  • سیتی گروپ ( Citigroup)

  شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی و چندملیتی است، که شعبه مرکزی آن در منهتن نیویورک قرار دارد. این بانک که به خاطر برنامه های بازنشستگی و پس‌انداز خود معروف است دارای ۱.۹۶ تریلیون دلار دارایی است.

  • ولز فارگو( Wells Fargo)

شرکت هلدینگ خدمات مالی و بانکداری آمریکایی و چندملیتی است، که چهارمین بانک بزرگ ایالات متحده آمریکا، بر پایه مجموع داراییها به‌شمار می‌آید، همچنین از نظر میزان ارزش بازار سرمایه، به‌عنوان بزرگترین بانک این کشور، محسوب می‌شود. شعبه مرکزی ولز فارگو در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا قرار دارد.

  • گلدمن ساکس( Goldman Sachs)

شرکت خدمات مالی آمریکایی است، که بخش عمده فعالیت‌های آن در زمینه ارائه خدمات بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی و مدیریت سرمایه‌گذاری، همچنین مبادلات کالا، اوراق بهادار، سهام شرکت‌ها و نیز مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک متمرکز می‌باشد. این بانک که با اپل برای تولید کارت اعتباری موسوم به اپل کارد همکاری دارد، دارای ۹۲۵ میلیارد دلار دارایی است.

  • مورگان استنلی ( Morgan Stanley)

این بانک ۸۷۵ میلیارد دلار دارایی دارد.شرکت خدمات مالی آمریکایی و شرکت چندملیتی است، که در سال ۱۹۳۵ از مشارکت هنری استارجیس مورگان (نوه بانکدار آمریکایی جی‌پی مورگان) و هارولد استنلی، با پشتیبانی مؤسسه مالی جی‌پی مورگان تأسیس شد.

  • یو اس بنکورپ( S. Bancorp)

شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی است، که در زمینه ارائه خدمات بانکداری خرد، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری، بانکداری اختصاصی، کارت‌های اعتباری و مبادله سهام اختصاصی فعالیت می‌نماید. این بانک که مقر آن در مینیاپولیس قرار دارد ۴۷۵ میلیارد دلار دارایی در اختیار دارد و یکی از بانک‌های پیش‌رو آمریکا در زمینه همکاری با آمازون، فیس بوک، اپل و گوگل است.

  • پی ان سی( PNC)

  شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی است، که با دارایی بیش از ۲۷۲ میلیارد دلار، به‌عنوان پنجمین بانک بزرگ در ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود. با وجود محدود بودن فعالیت این بانک به تنها ۱۹ ایالت آمریکا، ۳۹۲ میلیارد دلار دارایی در اختیار پی ان سی، آن را به هشتمین بانک بزرگ آمریکا تبدیل کرده است.

  • تی دی بانک(TD bank )

  این بانک ابتدا در پورتلند آمریکا تاسیس شد اما سپس مقر خود را به کانادا انتقال داد. با این حال این بانک به فعالیت خود در امریکا ادامه داده است. اکنون ۳۸۴ میلیارد دلار دارایی در اختیار دارد.

  • کپیتال وان (Capital One)

  شرکت خدمات مالی آمریکایی است، که به‌عنوان هشتمین بانک بزرگ آمریکا شناخته می‌شود. تمرکز اصلی این بانک بر ارائه خدمات بانکداری خرد، کارت‌های اعتباری، عرضه انواع وام اتومبیل و وام‌های مسکن معطوف می‌باشد. این بانک که ۳۷۳ میلیارد دلار دارایی در اختیار دارد. بیش از همه بر روی کارت های اعتباری و وام خودرو متمرکز است.

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست