انواع کیف پول های نرم افزاری

انواع کیف پول های نرم افزاری:

بر خلاف ارزهای سنتی که در هر فضای فیزیکی قابل حفظ و نگهداری بودند. ارزهای دیجیتال نیازمند فضایی مجازی برای امن نگه داشتن هستند. فضایی که برای نگهداری کلیدهای خصوصی Private keys ها نیاز داریم کیف پول نام دارد. اگر این فضا به صورت آنلاین باشد کیف پول نرم افزاری نامیده می شود. این کیف پول ها بر اساس پشتیبانی از انواع ارز و سیستم عاملی که روی آن نصب می شوند قابل تفکیک هستند. کیف پول های نرم افزاری به سه دسته دسکتاپی، تلفن همراه و آنلاین تقسیم بندی می شوند.

  به طور اساسی کیف پول های دیجیتال گزینه امن تری نسبت به صرافی های ارزهای دیجیتال هستند. پیشنهاد حرفه ای ها این است که برای انجام معاملات منظم و یا نوسان گیری در بازار داغ خرید و فروش ارزهای دیجیتال مقدار کمی را در صرافی مورد نظر خود قرار دهید.  سرمایه اصلی خودتان را حتما به کیف پول منتقل کنید. نکته جالب در خصوص کیف پول های نرم افزاری این است که ارزها خودشان در این کیف پول نگهداری نمی شوند. درواقع کیف پول های نرم افزاری یک برنامه ای هستند که کلیدهای خصوصی و عمومی شما را امن نگه می دارند.

 

انواع کیف پول های نرم افزاری

نکته:  همیشه از نصب نرم افزار آنتی ویروس بر روی رایانه خود در جایی که نرم افزار کیف پول دسکتاپ خود را نصب کرده اید اطمینان حاصل کنید و به یاد داشته باشید که از دارایی های خود بک آپ تهیه کنید تا در صورت خراب شدن هارد دیسک، خطری شما را تهدید نکند.

انواع کیف پول های نرم افزاری:

  کیف پول های دسکتاپی: برنامه هایی هستند که ارزهای دیجیتال را روی رایانه شما ذخیره و نگهداری می کنند. این اطلاعات برای کسی جز کاربری که به کلید خصوصی دسترسی داشته باشد قابل دستیابی نیست.  امنیت این کیف پول ها کمی جای بحث دارد.  این کاملا به اولویت شما و میزان سرمایه شما بر می گردد. که از این کیف پول استفاده بکنید یا خیر.

  کیف پول های تلفن همراه: اپلیکیشن هایی که به سادگی بر اساس سیستم عامل تلفن همراهتان روی گوشی شما نصب می شوند. فارغ از راحتی استفاده و در دسترس بودن همیشگی تلفن همراهتان. این کیف پول می تواند پر ریسک ترین کیف قلمداد شود. پیشنهاد بسیاری از سرمایه گذاران این است که مقدار محدودی از سرمایه خود را از این طریق نگهداری کنید.

  کیف پول آنلاین: از هر دستگاه و هر مکانی می توانید به کیف پول های مبتنی بر وب دسترسی پیدا کنید. این مدل کیف پول راحت است اما به یاد داشته باشید که مشکل بزرگ امنیتی دارد. کیف پول های آنلاین کلید های خصوصی را هم به صورت آنلاین ذخیره می کنند.  درواقع توسط یک شخص ثالثی قابل دستیبانی هستند.

 

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست