ICP

ICP
Internet Computer یا ICP چیست؟

  ICP ، «توکنی کاربردی» است که به کاربران امکان تصمیم‌گیری در شبکه‌ی بلاک‌چین Internet Computer را می‌دهد. طبق گفته‌ی وب‌سایت رسمی این پروژه، توکن ICP اولین بلاک‌چینی خواهد بود که می‌تواند میزبان وب‌سایت‌ها، سیستم‌ها، خدمات اینترنتی و تمامی سیستم‌های مالی باشد که تماماً بر اساس قراردادهای هوشمند و نه سیستم‌های خصوصی ساخته شده است.

 بنیانگذار ارز دیجیتال ICP کیست؟

دومینیک ویلیامز دانشمند بنیانگذار و رئیس ارز دیجیتال دفینیتی است. وی نظریه‌پرداز ارز دیجیتال و مسئول اختراع اجماع شکاف احتمالی و سایر تکنیک‌های جدید رمزنگاری، کارآفرین سریال و عضو اولیه انجمن‌های فنی بیت کوین و اتریوم است. 

پیش از این دومینیک ویلیامز رئیس و CTO آزمایشگاه‌های String بود؛ همچنین چندین استارت آپ مانند System7  Airdocs و  Smartdrivez را تأسیس کرد. وی فارغ التحصیل رشته کامپیوتر از King’s College London است.

ویژگی‌های ارز دیجیتال ICP چیست؟

هدف ارز دیجیتال ICP گسترش اینترنت عمومی است و نیز می‌توان از آن به منزلۀ بستری برای محاسبه جهان استفاده کرد؛ به گونه‌ای که امروزه اینترنت شبکه‌ای است که همه افراد را به یکدیگر متصل می‌کند؛ اما اشکال کار اینجاست که در حال حاضر در تمامی سیستم‌ها و خدمات از زیرساخت‌های خصوصی استفاده می‌شود. 

رشد اصلی ICP مربوط به Chain Key است که در عین حال شامل ده‌ها فناوری پیشرفته از جمله هویت اینترنتی، کلید توزیع نشده بدون تعامل (NI- DKG) و سیستم عصبی شبکه (NNS)  می‌شود. 

ارز دیجیتال ICP از مجموعه‌ای از پروتکل‌های رمزنگاری شده تشکیل شده است که یکی از مزیت‌های اساسی ارز دیجیتال ICP است و این امکان را به کاربر می‌دهد که یک کلید عمومی داشته باشد؛ در واقع داشتن کلید عمومی یکی از مزیت‌های بزرگی است که به ساعت‌های هوشمند و تلفن‌های همراه این امکان را می‌دهد تا صحت تمامی دارایی‌ها را با استفاده از ارز دیجیتال ICP تأیید کنند؛ در صورتی که این مزیت در بلاکچین‌های سنتی وجود ندارد. 

ICP

ارز دیجیتال دفینیتی را از چه صرافی هایی می توان خرید؟

زمان زیادی از عرضه عمومی ارز دیجیتال دفینیتی نمی گذرد، اما به سرعت توانست توجه صرافی های معتبر را جلب کند. ارز دیجیتال دفینیتی پیش از آن که در صرافی بایننس لیست شود، پیش از آن در صرافی کوین بیس لیست و قابله معامله شد. در حال حاضر نیز، بیش از 10 صرافی معتبر، این ارز دیجیتال را به لیست ارز های دیجیتال خود افزوده اند که از میان آن ها می توان به کوینکس، هیوبی و اوکس اشاره کرد.

کیف پول ارز دیجیتال ICP

 برای ذخیره سازی سازی رمزارزها می توان از کیف پول هایی که در این بستر فعالیت می کنند، استفاده کرد. در حال حاضر برای ذخیره سازی ارز دیجیتال ICP تعداد محدودی کیف پول وجود دارد و کاربران می توانند از آن استفاده نمایند.

دو تا از کیف پول هایی که کاربران می توانند برای ذخیره سازی رمزارز ICP از آن استفاده نمایند:

  1. کیف پول کوین لیست Coinlist
  2. کیف Safepal  
چه چیزی توکن ICP را منحصر به فرد می‌کند؟

هدف از ICP گسترش اینترنت عمومی است؛ بنابراین می‌تواند بستر محاسبه جهانی نیز باشد. امروزه اینترنت شبکه‌ای است که همه را از سرتاسر جهان به هم متصل می‌کند. اما سیستم‌ها و خدمات در حال حاضر طبق زیرساخت‌های خصوصی استفاده می‌شوند. پیشرفت علمی در مورد ICP، فناوری Chain Key است.

ICP Token چه کاری انجام می دهد؟

ICP نشانه های کاربردی بومی است که در شبکه سه نقش اساسی دارد:

تسهیل حاکمیت شبکه: توکن های ICP را می توان قفل کرد تا سلولهای عصبی ایجاد شود که با رأی دادن در حاکمیت شبکه مشارکت دارند. و از این طریق می توانند جوایز اقتصادی کسب کنند.

تولید چرخه برای محاسبهICP ذخیره ارزش منبع را فراهم می کند که می تواند به چرخه تبدیل شود. محاسبه توان در سوختی که هنگام مصرف سوزانده می شود. NNS ICP را با سرعت متغیری به چرخه تبدیل می کند. بنابراین برای اطمینان از اینکه کاربران شبکه می توانند همیشه چرخه های جدیدی را با هزینه تقریباً ثابت به صورت واقعی ایجاد کنند. و طوری انتخاب می شود که هزینه دستیابی به سوخت قابل پیش بینی باشد.

پاداش دادن به مشارکت کنندگانشبکه ICP قوانین جدیدی را برای پاداش دادن و تشویق افرادی که نقش مهمی دارند وضع کرده. از جمله: الف) ارائه پاداش رأی دادن به کسانی که در حکومت مشارکت می کنند.  ب) ارائه جوایز به کسانی که ماشین های گره میزبان شبکه هستند و ج) سایر فعالیتهای متفرقه.

 

 

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست