تمام آنچه باید درباره ارز دیجیتال XTZ بدانید

XTZ

  ایده تزوس توسط کتلین و آرتور برایتمن (Kathleen Breitman/Arthur Breitman) به منظور ایجاد پلتفرمی با توانایی‌های مشابه اتریوم مطرح شد؛ یعنی پلتفرمی که قابلیت برنامه‌ریزی داشته باشد و از اپلیکیشن غیر متمرکز پشتیبانی کند. اما ارز دیجیتال Tezos تنها به دنبال کپی برداری از اتریوم نبود و سعی داشت در زمنیه الگوریتم‌های اجماع، مدل‌های مدیریتی و روش‌های بروزرسانی نوآوری‌هایی داشته باشد. به عبارت دیگر، این پلتفرم جدید می‌خواست بلاک چین قابل انعطافی باشد که به صورت مدوام و بدون مشکل فعالیت دارد.

آغاز به کار رسمی بلاک چین و ارز دیجیتال تزوس

در نهایت شبکه استاندارد تزوس موفق شد بر بلاک چین جایگزین غالب شود و پروژه به روند سابق برگشت. اولین شبکه آزمایشی یا تست نت (TestNet) تزوس در سی‌ام ژوئن سال ۲۰۱۸ (مصادف با نهم تیر ۱۳۹۷) منتشر شد. از این نسخه اولیه برای پیاده سازی و آزمایش قابلیت‌های فنی پلتفرم XTZ استفاده شد و بالاخره و در سپتامبر ۲۰۱۸ (شهریور 97)، شاهد انتشار شبکه اصلی تزوس بودیم. ارز دیجیتال Tezos اکنون علاوه بر تعداد قابل توجهی از کاربران عادی، بیش از ۴۵۰ «بیکر» (Baker) هم دارد که وظیفه تولید بلاک‌های جدید را بر عهده دارند.

مزیت های ارز دیجیتال تزوس

کارایی و هدف رمزارز تزوس حل شماری از مشکلات بلاکچین است که در بستر پلتفرم اتریوم با آن مواجه بوده است. شبکه بلاکچین این ارز تشابه زیادی با رمزارز اتریوم دارد، اما بعضی از ویژگی‌های بلاکچین تزوس مناسب تر از اتریوم است. ارز Tezos با الگوریتم اجماع توافق (Community consensus) فعالیت می‌کند یعنی تصمیمات در آن بر اساس آرای دارندگان این ارزگرفته می‌شود و هیچ اختلالی در عملکرد شبکه ایجاد نمی شود.

  • به‌عنوان یک بلاک‌چین مستقل تعبیه شده و محصولی از اتریوم یا بلاک‌چین دیگر نیست.
  •  مبتنی بر یک پروتکل سه‌لایه از شبکه، اجماع و معامله است.
  • وجود الگوریتم اثبات سهام که دارندگان می‌توانند برای ارتقا در آن رأی دهند و تغییرات ایجاد کنند.
  • زبان برنامه‌نویسی مایکلسون، قراردادهای هوشمند را امن‌تر می‌کند و اشکالات آن را از بین می‌برد.
  • طرح مبنی‌ بر پاداش ایجاد ویژگی‌های جدید و امن برای سیستم وجود دارد.
  • پروتکل اجماع توافق، ضامن مشارکت بیشتر دارندگان است و زمینه‌ساز بهبود شکل و ساختار رمز‌ارز تزوس می‌باشد.
XTZ
آینده ارز دیجیتال تزوس

با توجه ‌به قیمت‌های ثبت شده برای ارز دیجیتال تزوس مشاهده می‌شود که در ۴ سال اخیر در بیشتر مواقع قیمت زیر ۴ دلار و در کانال ۰ تا ۴ دلار بوده است.

با توجه ‌به جهش‌های مشاهده شده از نظر تکنیکال کارشناسان بر این باورند که به‌زودی فشار فروش در ارزتزوس کاهش می‌یابد. زیرا بسیاری از شاخص‌ها نشان از اشباع شدن فروش آن است و انتظار می‌رود که بازار واکنشی مؤثری به این کاهش قیمت از خود نشان دهد. در این میان، حتی بسیاری از معامله‌گران نیز هستند که معتقدند به‌زودی قیمت تزوس به اوج تاریخی خود می‌رسد.

خرید ارز دیجیتال تزوس

روش‌های متعددی برای خرید ارز دیجیتال تزوس وجود دارد. یکی از این طرق سایت‌های داخلی که اقدام به خرید تزوس می‌کنند می‏باشد، هرچند احتمال این‌که تزوس در آن‌ها موجود باشد، خیلی کم است. یعنی امنیت پایینی دارند. راه های دیگر، سایت‌های داخلی بیت‌کوین و اتریوم می‌باشد که می‌توان برای خرید این ارز مناسب دانست.

صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال تزوس XTZ

1.صرافی بایننس Binance

2.صرافی هیوبی گلوبال Huobi Global

3.صرافی اوکی اکسچنج OKEx

4.صرافی آپ بیت Upbit

5.صرافی FTX

 

کیف پول های ارز دیجیتال تزوس XTZ

1.کیف پول گوآردا Guarda

2.کیف پول اتمیک Atomic

3.کیف پول اکسودوس Exodus

4.کیف پول مگنوم Magnum

5.کیف پول AirGap

آیا ارز دیجیتال تزوس XTZ استخراج می شود؟

ارز دیجیتال تزوس بر خلاف بسیاری از رمز ارزها که استخراج می شوند، غیر قابل استخراج است. در واقع لازمه ی اینکه رمز ارزی استخراج شود این است که در ساختار خود از الگوریتم اثبات کار یا PoW استفاده نماید. ارز دیجیتال تزوس از این قاعده مستثنی است و قابلیت استخراج ندارد.

 

  مطلبی که خواندید برای افزایش دانش و آگاهی شما در این سایت فراهم شده است و خوشحال میشویم اگر اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا نظری دارید با دلسا کارت در میان بگذارید. در صورتیکه در مورد مطلب ارائه شده سوال بیشتری دارید میتوانید با ما در میان بگذارید. برای این کار تنها از طریق دیدگاه در پایین این نوشته استفاده نمایید. 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست